vrijdag 25 april 2014

Last minute projectje!

...en dan ga je (heel verstandig) de kleding voor morgen klaarleggen, omdat we er vroeg uit gaan... Realiseer ik mij dat Bink helemaal geen oranje kleding heeft!
 
HELP!
 
Dus zoeken we in de wolmandjes en ja... gelukkig een oranje bol Trend van Beijer gevonden (gelukkig ook dikke acryl,  dus haakt snel weg).
Vorig jaar haakte ik een kroontje, maar van gele katoen... Dus nu 1 met deze oranje.
 
Voor een ieder die hem ook wilt maken:
Garen voor naald 5-6 en haken met naald 5.
Ik zette 60 lossen op (Bink is ruim 3,5 jaar) en haakte deze met een hv tot een ring. Voor een kind van een andere leeftijd, moet je even uitvinden hoe lang de lossenketting moet zijn. Ik paste hem na toer 1 bij Bink en kon toen goed inschatten dat het ging lukken.

Toer 1: Begin met een losse en haak nu in elke steek een vaste, eindig met een hv in de 1e vaste van deze toer.
Toer 2: Begin met 2 lossen en haak in elke vaste een stokje, eindig met een halve vaste in het eerste stokje van deze toer.
Toer 3: zelfde als toer 1
De puntjes gebruikte ik van het patroon van Lindevrouw.
Toer 4: *2 steken overslaan,  haak dan in de volgende vaste: 3 stokjes, 2 lossen en 3 stokjes. Sla weer 2 steken over en haak een hv.* Herhaal van * tot * tot het einde van de toer.
Toer 5: haak halve vasten tot je in een lossenboog bent gekomen. Haak dan als volgt in de boog: 1 hv, 2 lossen, 4 stokjes samen haken (oftewel de puffsteek), 2 lossen en een hv. Ga dan weer met hv naar de volgende lossenboog en herhaal dit tot het einde van de kroon.
Hecht af en hij is klaar!
 
Ik wens iedereen een heerlijke koningsdag morgen toe!
X
Rosaly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten